Länder i fickformat

Jag hittade en rolig bok på biblioteket igår. Länder i fickformat Spanien heter den. Den kommer nog komma till användning i Spanien. Det känns som allt med själva resan är klart nu. Vi har mejlat en tjej i Spanien som hyr ut rum på den skolan som Kajsa nu bor på. Så vi bor på skolan och  förhoppningsvis kommer vi bo i samma rum som Kajsa nu bor i . Det blir till att åkta tåg till Jerez istället för Cadiz. Saker som att vi inte visste vart tågstationen i malaga ligger är lösta nu. Den ligger tydligen precis vid flygplatsen så det var ju toppen. Jag har också fått veta att det är dåligt med engelsktalande folk dit vi ska. Så det blir väll till att försöka lära sig de enklaste orden på spanska nu med. De som Jerez är kända för är sin sherry, dansande hästar? Flamenco och tjurar så det kommer vi försöka få med i filmen. Jag har börjat skriva ut en egen länder i fickformat nu. Men min bok blir visst lite större men jag hoppas att den kommer till användning i Jerez.      // Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0