Påväg!

Första dagen på resan.  Jag åkte hemifrån vid halv åtta för att ta flyget från Kalmar till Stockholm.

Det gick mycket lättare än vad jag trodde att hitta rätt flygplan. Framme i Stockholm fick jag sitta och vänta i fem timmar innan mitt flyg till Barcelona gick. Väldigt tråkigt att resa själv när det blev så mycket väntan. Jag satt och kollade på alla flygplan som flög förbi. Sen var det dags att lämna in väskan och gå igenom säkerhetskontrollen för att sedan leta upp rätt gate. Jag var ganska nervös då men det var mycket lättare än vad jag trodde. Hittade allt direkt och flög iväg mot Barcelona. Väll framme vid Barcelonas flygplats var det mycket svårare att hitta. De hade ett jätte konstigt system på deras flygplats. Så jag och några andra från Sverige som med var vilse sprang runt tillsammans och letade. Men sen fick vi veta att flyget var mer än en timme försenat. Jag hittade rätt gate och satt där någon timme för att sedan ta en buss till flygplanet som var helt full med spanjorer, knappt så att man fick plats att stå upp på bussen. Sen så var jag äntligen på flyget som skulle ta mig till malaga och Kajsa. Kom fram till malaga vid cirka tolv på natten och där stod Kajsa och väntade på mig.  Vi satte oss på ett matställe och bara snackade. Sofforna på matstället var redan upptagna av sovande folk så vi gick iväg för att leta reda på en bra plats att sova på. Vi hittade en liten hörna där vi la oss för att sova. Sov väll två timmar där innan vi vaknade och hade väldigt ont. Så då gick vi iväg till några stolar och satt och sov istället. Det går att sova på flygplatser men nästa gång ska i alla fall jag ha med mig öronproppar, ögonmask, kudde, filt, och något varmt att sova på.

// Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0